2009 m. birželio 24 d., trečiadienis

Iranas 2009. Kelionė. Azerbaidžanas. Shamakhi - Gabala - Saki

Puikiai išsimiegojome palapinėje. Nieko nėra geriau už palapinę su teisingu pripučiamu čiužiniu. Palyginus su Irano "klopovnikų" lentinėmis lovomis tai tikras rojus. Vienintelis trūkumas kad palapinę reikia statyti, o ryte surinkti. Pusryčių kaip visada nevalgėme. Tai darosi tradicija. Turiu įtarimą kad makaronus, sriubas ir lietuviškus mėsos konservus vežiosimės dar daugelį metų. Matau savo klaidą - reikėjo paimti lašinių ir mano taip mėgstamų (kai labai norisi valgyti) tuno konservų. Su ekspresso kava tai būtų nuostabu.

Traukiame kalnais. Akivaizdžiai tai mėgstamos naujųjų azerų vietos. Namo statyba prasideda nuo aklinos tvoros. Kuo tvora aukštesnė tuo reitingas didesnis.

Pasikonsultavę su žemėlapiu nusprendėme nukirsti kampą. Juolab ten vakar matėme apšviestą kelią. Kelias baigėsi labai įspūdinga tvora ir vartais. Išbėga apsaugininkai. Neaišku kas labiau išsigandę. Klausiame - kieno? Rodo į dangų. Suprantame ir grįžtame atgal.

Vaizdai ir vietos puikūs. Norėtųsi paatostogauti, bet Azerbaidžiano muitininkai davė mums tik tris dienas tranzito. Reikia grįžti namo - į Gruziją.

Sustojame Gabaloj. Manau kad kažkokiu būdu šis meistelis susijęs su Prezidentu Alijevu - vyresniuoju. Centras atrestauruotas, yra muziejus ir skulptūra su kostiumu. Vietiniame turguje labai sėkmingai įsigyjy žnyples ir kitokį teisingą inventorių židiniui. Ne visi vietiniai išgali nusipirkti mersedesus. Biedniokai pasitenkina merso ženkliuku ant žigulių.

Pietų kaip visada nevalgėme.

Nakvynei stojame Saki. Labai šaunus miestukas. Vietinis persų karaliukas čia pastatė pilį. Labai gražus Saki senamiestis. Apsistojome karavansarajuje. Kaip supratau jis dar sovietmečiu buvo restauruotas ir įsteigtas Inturisto viešbutis. Už dviejų kambarių numerį sumokėjome 35USD. Ir dar puiki vakarienė viešučio sode. Į kelionės pabaigą imame gyventi prabangiai.

Vakarą pabaigiame su "caj" ir su kaljanu. Viskam vadovauja šaunus vyrukas leidžiantis pasijusti tikrais pirklių trakto svečiais.

Anonimiškas rašė...

na bet pavalgyti gi reikia ;) šauni kelionė tikrai, smagu skaityti!