2008 m. birželio 26 d., ketvirtadienis

Armenija'08. Birželio 26, ketvirtadienis

Vytas
Nors keltas buvo pilnai pakrautas apie 2 valandą nakties, išplaukėme tik apie 12. Pasieniečiai susiruošė patikrinti laivo komandos dokumentus tik apie 10 ryto. Plauksim porą parų. Veikti labai nėra ką, kas miega, kas baliavoja. Publika marga ir įdomi, plaukimas neprailgsta. BMW komanda, kaip ir priklauso vokiečiams, geria rimtai. „Vodka bez piva dengi na veter“. Matosi kad BMW rimta firma – visi gėrimai nurašomi firmos sąskaita.

Laima
Pagaliau kitą rytą atsikėlę dar uoste, iš uosto išplaukėme tik prieš pat vidurdienį. Tačiau mes dėl to jau išmokome nesijaudinti - reikia prisiderinti prie pietietiško gyvenimo būdo - niekur neskubėti. Juolab, kad mes jau buvo kelte ir anksčiau ar vėliau išplauksime, kitas dvi paras vis tiek teks praleisti jūroje, o jau pasimokę iš praeitų metų, kelionėje suplanavome keletą dienų nenumatytiems atvejams. Kelto keleiviai didžiąja dalimi buvo krovininių sunkvežimių vairuotojai - tikrų turistų ir šiaip keleivių buvo nedaug. Tarp tų pačių vairuotojų daugiausia buvo armėnų ir gruzinų, keletas ukrainiečių ir kitų tautybių atstovų. Dvi paras "įkalinti" kelte turėjome gražaus laiko pabendrauti su margaspalve publika. Vairuotojai pasakojo apie savo vargus keliantis per Juodąją jūrą. Kai kurie gruzinai skundėsi, kad jie eilėje patekti į šį keltą laukė net tris savaites. Pasirodo, priežastis gana paprasta - negalima iš anksto užsisakyti bilieto į keltą - čia veikia "gyvos eilės" principas, be to, nežinia, kaip mūsų atveju, ar tas keltas išplauks numatytą grafike dieną. Ir štai, gruzinai, sąžiningi žmonės laukia eilėje, bet atvažiuoja armėnai, pamalonina, ką reikia, atitinkama suma ir patenka į keltą be eilės. Ir taip ne vienas... Tokią versiją mums pasakojo gruzinai. Ir nėra pagrindo jais netikėti, nes armėnai tikrai apsukrūs ir gana įžūlūs, nes ne kartą teko atremti jų atkaklų asistavimą. Tuo tarpu kelte tvarka buvo geležinė - penkiolika minučių prieš pusryčius, pietus ir vakarienę per garsiakalbius keleiviai buvo kviečiami susirinkti valgykloje ir nevėluoti. Tik, aišku, ne visi to paisė, kai kurie vokiečiai iš BMW komandos, tai ir visai neateidavo. Tuomet kapitono padėjėjas per garsiakalbį vėl visus perspėdavo, kad "traukinys vėluojančių nelaukia". Kelte taip pat veikė ir baras, tačiau į pabaigą jis pritrūko alaus - visą išgėrė vokiečiai. Antrą dieną kelto ekipažui buvo surengti mokymai, tad keleiviai nors tokią pramogą turėjo. Visą kelionės jūra laiką dangus buvo giedras, denis įkaito taip, kad basa koja buvo neįmanoma atsistoti, keltas plaukė pastoviu 20 km/h greičiu - stebėjom su navigatoriumi. Vairuotojai pastebėję, kad mes turime navigatorių, labai juo susidomėjo ir vis klausinėjo, ką jis rodo - greitį, atvykimo laiką, kurioje vietoje esame. Pagaliau jau ne tik navigatoriaus ekrane, bet ir realybėje pamatėme artėjantį Gruzijos krantą, bet išsilaipinimas Gruzijoje pasirodė taip pat ilgai trunkantis procesas, kaip ir Ukrainoje.